Jesteś tu: przedszkolenr381.pl > Profile klas > Klasa biologiczno- chemiczna
Post Icon

Problemy po-przedszkolne

Jak wiadomo z dorosłego życia, wiele nawyków, które sobie z czasem przyswajamy niekorzystnie wpływają na nasze interakcje w społeczeństwie. Podobnie jest ze światem dzieci, one również wyrabiają sobie pewne nawyki. Najlepiej jest to widoczne w momencie zmiany przedszkola na szkołę. Taka zmiana niesie ze sobą wiele konsekwencji. Dziecko czuje się nieswojo, bo jest jeszcze niedopasowane do otoczenia. Co więcej styka się ze starszymi kolegami, którzy trudny okres przemiany mają za sobą. Pierwszym problem jaki napotyka dziecko jest zmiana stylu nauczania. Zwarty i zamknięty w ramy lekcji czas, początkowo budzi niepewność i strach. Tu rola nauczyciela, by przeprowadzał powolną zmianę w sposobie myślenia dziecka. Dziecko musi się przekonać do tego systemu. Przestrzeń klasa – korytarz. Jeszcze niedawno była sala i stoliki. To też ciężki problem, bo dziecko przyzwyczaiło się do mniejszych, przytulnych pomieszczeń. Zmiana środowiska rówieśników. Często zdarza się tak, że większość kolegów i koleżanek naszej pociechy, trafia do innych klas, a inna klasa w oczach dziecka wydaje się niczym inne województwo w oczach dorosłego. Siłą rzeczy dziecko trafia, do obcego środowiska, pełnego nowych nieznanych twarzy. To ma swoje plusy i minusy. Plusem jest to, że dziecko powoli zaczyna przełamywać swoje zahamowania i poznaje nowych kolegów. Czasem minusem mogą być tworzące się grupki, które dzielą klasę. Taka sytuacja przeszkadza w integracji takiej grupy.

Zostaw odpowiedź

Musisz być zalogowany ażeby zostawić komentarz.